the story about gimli, my mouse friend



Ni som har katt har säkert varit med om en hel del liknande händelser, iallafall om ni har en utegående katt. För det är just vad jag har, nämligen en svartvit 5årig svensk bondkatt vid namn Oliver. Han kan vara, ursäkta språket, en riktig liten fitta ibland! Fy vad arg jag kan bli, han är verkligen bitchig! Iallafall, igår kväll när jag kom hem från Jonathan, så gick jag mot datarummet där min mamma satt och tyckte att jag såg något litet som sprang förbi vid gitarren ... Jag skakade lite på huvudet och trodde att jag blivit galen eller något. Vilket inte skulle göra någon förvånad. Iallafall, en halvtimme senare får jag datorn och sitter i frid och följd ... sen ser jag något som springer förbi nere vid mina fötter. Ser ingenting då jag ser ner, och tror återigen att jag börjar bli galen. Alltså for realz den här gången. Sen ser jag åt höger och DÄR SITTER DET EN LIVS LEVANDE MUS! Jag börjar genast förbanna min dumma, korkade och värdelösa katt som inte har vett nog att iallafall döda djuren han tar in! VAD SKULLE HAN MED DET DÄR OCH GÖRA?! Han brydde sig uppenbarligen inte om den, eftersom han varit inne i rummet flera gånger och suttit i mitt knä medan jag suttit vid datorn och musen uppenbarligen varit där medan. Kattjävel, säger jag bara.

Iallafall, jag och min syster försöker fånga in musen på något sätt ... eller jag försökte, jag vet inte riktigt vad min syrra höll på med.  Hon sprang runt med en papperskorg, wtf liksom? Förutom ett dramatiskt inslag av hysterisk mamma klockan 2 på natten, så fick vi ingen framgång ... jag , djurvännen nummer 2 (min farfar är nummer 1, det är honom jag ärvt svagheten för djur ifrån), vägrade skita i musen och skrev en arg lapp och satte upp på dörren så att ingen skulle öppna för att släppa ut musen respektive släppa in en galen svartvit katt. Så nu när jag kom hem från skolan var jag fast besluten att fånga in min lilla Gimli, och drog på mig handskarna .. NU JÄVLAR LIKSOM! ... och så sitter han där, liten och söt som socker, vid Olivers oanvända kattlåda. OCH HA PÅ MIN PAPPA SOM TRODDE ATT DET INTE GICK ATT FÅNGA EN VILDMUS, FÖR JAG FÅNGADE DEN! Med händerna! Åh, vad cool jag är.

Så nu är Gimli, levande och glad, ute i vildheten igen. Jag hoppas han lever länge, och lär dig av det här och är mer försiktigt. Så jag slipper ha honom i mitt hus igen. Åh, Gimli.

Aja, värdelös dag att ens skriva om.. förutom att Julia fick en glasbit i foten på dansträningen. Det var det mest actionfyllda som hände. Jag ska städa hela huset med min syster nu, för jag har panik över alla spindlar som börjar vallfärda hit. Sen ska jag laga mat senare ikväll antar jag, innan jag och Matilda ska hang out lite och fixa till våra dräkter till utklädnadsshowen imorgon och spela fotbollstvspel!  Så får jag se hennes nya hår hon fixar nu .. SPÄNNANDE!

Aja, städa var det ....

/bells.

obs: musen på bilden har ingenting med artikeln att göra.

MOOD:


bored

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0